Tot ce trebuie să știi despre Rata de Click din Google Ads

Rata de Click (CTR) este unul din principalii indicatori de evaluare a rezultatelor pentru campaniile publicitare PPC. Datele obținute prin CTR fac referință directă la calitatea publicității, relevanța anunțurilor și a publicului țintă setat.

În acest articol vei afla de ce contează să optimizezi CTR-ul și care ar fi normele unui CTR slab, bun și foarte bun.

Formula de calcul

Valoarea CTR reprezintă raportul procentual dintre rata click-urilor și a afișărilor. Asta presupune și că o valoare înaltă a click-urilor sporește și valoarea CTR-ului.

CTR = numărul de click-uri/numărul afișărilor * 100%

Ce indică valoarea CTR-ului?

#1. Relevanța anunțurilor - un anunț corect setat te ajută să economisești pentru reclama pe Google. Cu cât un anunț este mai bun, cu atât Google este mai prietenos și îți oferă beneficii în plasarea anunțului tău în fața concurenților. Vezi mai jos puncte cheie pentru anunțuri cât mai relevante:

   Evită utilizarea cuvintelor cheie cu potrivire amplă. Aceste cuvinte cheie pot declanșa apariția anunțurilor pentru mai mulți termeni de căutare care nu corespund cu solicitarea utilizatorilor.
♦  Cuvintele cheie TREBUIE utilizate în titlul și descrierea anunțului.
♦  Utilizează cuvintele cheie în adresa URL afișată. Acest lucru ajută la sporirea credibilității și îmbunătățește experiența utilizatorilor.
♦  Plasează cifre relevante afacerii direct în titlurile anunțurilor -  acestea te vor scoate în evidență dintre toate rezultatele căutărilor de către utilizator.
♦  Adaugă cât mai multe cuvinte cheie negative - este important ca Google să știe și cazurile când să nu afișeze anunțurile.

#2. Concurența - este logic ca primele poziții din rezultatele Google să aibă un CTR mai înalt decât cele care sunt afișate mai jos. Primele anunțuri sunt mai valoroase nu numai pentru calitatea traficului, ci și pentru faptul că obțin CTR-uri mai înalte, dar destul de des și costurile per click sunt mai ridicate.

#3. Calitatea destinațiilor de plasare (în cazurile Campaniilor Display) - CTR-ul îți poate spune foarte multe despre destinațiile de plasare pe care achiziționați trafic. De exemplu:

Un CTR prea mic ar presupune destul de des că anunțurile de tip banner fie nu sunt foarte atractive, fie oferta descrisă nu prezintă interes pentru utilizatori.

Un CTR prea mare (de regulă > 5%), ar însemna că aceste site-uri  recurg la șiretlicuri. Îți recomandăm să excluzi aceste site-uri din destinațiile de plasare.

#4. Poziția - atunci când te poziționezi pentru un anumit tip de public, având o nișă restrânsă, trebuie să analizezi foarte bine anunțul tău. Asta te va plasa în top cu un CTR potrivit.

Care ar fi normele Ratei de Click pentru piața online din Moldova?

Aici trebuie să știi că nu este o regulă privind normele unui CTR slab, bun și foarte bun. Valoarea CTR-ului depinde foarte mult de nișa de activitate, industrie, tipul afacerii și obiectivele stabilite și nu în ultimul rând de locația targetată. Dar niște cifre orientative totuși există!

 

Din experiența noastră din piața locală, pentru campaniile Search, un CTR bun oscilează între 20 - 25 %, iar în cazul când acesta este aproximativ sau mai mic de 10%, presupune că e nevoie de optimizări în campanie. Pentru campaniile de promovare pe brandul companiei, CTR-ul foarte ușor poate trece de 50-60% și uneori poate atinge valori și de 75-80%.

O altă observație de pe piața locală este faptul că, domeniile și industriile care conțin englezisme în cuvintele cheie au o rată de click mai scăzută decât cele obișnuite, aproximativ între 13 - 18%.

Ce ține de campaniile Display, un CTR  de 0,2% - 0,5% ar indica că această campanie lucrează bine. Dar dacă CTR-ul campaniilor Display sau Remarketing este mai mare de 1%,  atunci se recomandă să se analizeze statistica destinațiilor pe care apar bannerele companiei.

 

Ce trebuie să mai știi despre CTR?

Anunțurile afișate de Google trec printr-un sistem de licitare în care se ia în considerare scorul de calitate, care se bazează pe performanța istorică a CTR-ului, pentru a stabili ulterior, locul în care acesta va fi afișat. În rezultat,  cu cât valoarea CTR este mai mare, cu atât suma de la licitație va fi mai mică pentru click-uri și afișări.

Sistemele publicitare din Google obțin mai mult profit afișând anunțurile relevante - așa sunt obținute mai multe click-uri și respectiv mai mulți bani. Dacă CTR-ul este mic, atunci Google ridică suma licitației pentru a compensa anunțurile mai relevante. Acest principiu de funcționare răspunde ideologiei Google, cea de a fi cât mai util și comod  utilizatorilor lui. Iar tu dacă vrei să fii parte a acestui sistem, îți rămâne doar să dezvolți aceeași ideologie.

Pe final reține că, CTR-ul te ajută să stabilești primul contact cu publicul tău, unde ai șansa să îl intrigi astfel încât el să rămână cu tine și să îți aducă profit.

Fii cu ochii pe CTR!

Vă sugerăm să lecturați și:

Ce trebuie să știi despre SEO, Google ADS și Analytics?

Indiferent de domeniul de activitate, prezența pe Google a oricărei companii sau afaceri este obligatorie! Iar poziția pe Google trebuie să devină un punct forte! De ce?

Citește mai mult 2019-03-18 7256

11 instrumente testate și recomandate pentru un specialist Google Ads

De la apariția publicității PPC au fost inventate și reinventate o suită de  instrumente, care au menirea să ne ajute zilnic să depășim provocările din mediul online.

Citește mai mult 2019-02-11 4070

Prima Ta Campanie Google Search

Suntem aici să te ghidăm și să-ți împărtășim mici secrete care te vor ajuta în experiența ta Google Ads chiar de la prima campanie. Unul din cele mai importante lucruri pe care le-am învățat pe parcursul anilor, că fiecare campanie începe cu un check-list.

Citește mai mult 2019-02-08 3446