timp de citire: 3 minute
nivel de cunoștințe: mediu
Cea mai actuală și progresivă provocare a unui business care deține un site web este cea de a se plasa pe o poziție cât mai bună în prima pagină pe Google. Pentru aceasta pot fi utilizate două metode - promovarea Google Ads și SEO. Care sunt diferențele, punctele forte și cele slabe ale fiecăruia și care punctează cele mai multe goluri, află în cele ce urmează.
Principiile de funcționare
Pentru început trebuie să înțelegi cum funcționează fiecare dintre aceste două metode de promovare. Chiar dacă ambele au același obiectiv - de a oferi cel mai relevant răspuns la cererea utilizatorului, acestea au câteva aspecte care le deosebesc:
#1. Google Ads funcționează conform conceptului publicitar - plătești și anunțul tău este oferit utilizatorului în primele poziții din lista cu rezultate. SEO se bazează pe relevanța conținutului site-ului tău, astfel plasând rezultatul final în afișare organică. Cu cât articolul sau textul plasat coincide cu așteptările și cerințele utilizatorului cu atât șansele tale de a fi poziționat în rezultatele organice în poziții tot mai bune pe Google cresc.
#2. Ambele metode de promovare au la bază un plan și o analiză prealabilă. Înainte să faci Google Ads sau SEO este necesar să consulți statistici, analize detaliate ale domeniului tău și referitoare la publicul spre care țintești.
Timpul de obținere a rezultatelor
Google Ads este o metodă de promovare cu rezultate instant. Iar dacă știi cum să dirijezi cu bugetul și să targetezi anume publicul tău țintă, poți obține rezultate foarte bune chiar din primele zile .
Pe când, SEO este o strategie de promovare pe termen lung. Mai ales, când site-ul tău este nou și live de foarte scurt timp pe Google, are nevoie de cel puțin 4 luni pentru a înscrie trafic organic. La fel, rezultatele în SEO sunt influențate și de concurența din domeniu, indiferent de vechimea site-ului.
Măsurarea rezultatelor
Google Ads are toate cele necesare pentru a-ți oferi statistici chiar din primele zile de la setarea campaniilor. Știi exact câte afișări,click-uri și conversii ai primit și pentru care cuvinte cheie, care anunț are o rată de click mai bună și pe ce poziție medie a fost afișat și cel mai important Costul unei Conversii și Rata de Conversie. Astfel poți afla în timp real dacă ai făcut un pas greșit sau dimpotrivă îl vei putea identifica pe cel care ți-a adus rezultate bune.
Cuvinte cheie
Ambele metode de promovare operează cu renumitele cuvintele cheie. Diferența e în că în Google Ads ai posibilitatea să depistezi și să targetezi mai bine intenția de cumpărare. Iată un exemplu relevant: în Google Ads poți licita pe cuvântul cheie “flori preț” pe când în SEO cuvântul “preț” poate fi utilizat doar pentru pagina de prețuri sau în text, și nu în formularea exactă în care este căutată de către utilizator.
Formele de promovare
Știai că, o imagine poate spune mai mult decât 1000 de cuvinte? Află că, ambele strategii de promovare pot folosi pe lângă formatul text și pe cel grafic. Doar că, Google Ads îți permite să lărgești considerabil audiența prin campanii de Cunoaștere a Mărcii și Display pe o rețea de peste 12,5 milioane de website-uri live de pe Internet. Pe când SEO este limitată doar la motorul de căutare și rețeaua Youtube.
Targetarea
Acest capitol vine să completeze punctul precedent păstrând mingea în terenul Google Ads. În primul rând, acesta îți permite să ajungi la clientul tău înainte ca acesta să te caute, iar opțiunile de targetare sunt tot mai exacte - de la locație, vârsta, gen, interesele până la subiectele urmărite și site-urile accesate, etc. Iar argumentul indiscutabil este Remarketingul - singurul instrument prin care poți ajuta, motiva, influența utilizatorul, care deja a fost pe site, să revină și să finiseze acțiunea de care ai tu nevoie.
Însă acest beneficiu nu poate fi obținut în SEO, întrucât afișarea ta va apărea doar în momentul în care utilizatorul o va solicita în motorul de căutare.
Ai înțeles deja ce poți obține prin Google Ads?
Costurile
E lucru știut că, ambele metode necesită investiții. Diferența ar fi că Google Ads presupune o investiție sistematică, continuă și structurată. Iar costurile promovării SEO depind în mod direct de domeniul de activitate și concurență, apoi indirect de experiența specialistului, costul instrumentelor de lucru, aplicații de optimizare, de analiză și selectare a cuvintelor cheie.
Și din nou beneficiile lucrului Google Ads în REAL TIME - poți verifica și dirija procesul de lucru, iar în baza rezultatelor să prognozezi cheltuielile pentru promovare pentru anumite perioade de timp.
Concluzii
Dacă încă te întrebi ce strategie ar fi mai bine să aplici? Află că nimeni nu are răspunsul corect. Această decizie diferă de la o afacere la alta și de la un obiectiv la altul. Dacă îți propui să ai vânzări imediate atunci optează pentru Google Ads, iar dacă dispui de timp și vrei să câștigi încrederea Google pentru site-ul tău, înarmează-te cu multă răbdare și aplică și strategia de promovare SEO. Secretul succesului oricărei din aceste 2 metode de promovare ar fi ca să mizezi mereu pe originalitate și calitate.
Citește mai mult
2019-05-27
3563
Citește mai mult
2019-02-18
5999
Citește mai mult
2019-03-18
7920